sunnuntai 13. joulukuuta 2015

Luukku 13

Ruudun Takana

Saara
Minä ja Bisse <3

Moikka!
Minä kirjoitan tätä Blogia meidän tallin tarinoista. Koitin saada hieman muitakin kirjoittelemaan niin saataisiin väriä blogiin, mutta tarvii Terhiä kysyä kun se saapuu suomeen josko sillä olisi intoa :).

Eli aloitin ratsastus urani Forssan ratsastuskoululla (ei toiminnassa enää moneen vuoteen) Joskus vuonna 1997-1998. Muistan ikuisesti kun mentiin ensimmäisen kerran ratsastamaan, minua jännitti suunnattomasti. No sittemmin ei olekkaan muistikuvia ko. tallilta muuta kun se kun siellä tuntitoiminta loppui ja jouduin lopettamaan ratsastuksen.
Minä ja ihana Mousi poni <3

Taisi olla vuosi 2000-2001 kun olin ratsastamatta noin vuoden. Valtava hinku oli kuitenkin koko ajan hevosen selkään ja vuonna 2001 kesällä päätettiin käydä katsomassa yhtä tallia Tammelassa (Forssan vieressä). Siellä menin ponilla minkä nimi oli Ripa :) Siitä se sitten lähtikin taas liikkeelle. Aloitin tunnit ne olivat joka tiistai. Tallin nimi on Similän ratsutila. Siihen aikaan sitä piti Mari Similä, joka vastasi myös opetuksesta.
Minä ja Pentti poni <3

Opin tällä tallilla valtavasti asioita ja tutustuin moniin ihaniin karvapalloihin. Parhaiten mieleen ovat jääneet shetuponit Roky, Ripa ja Pentti. Pentti ponin kanssa meillä olikin 3 vuotta yhteistä taivalta ja kehityttiin molemmat valtavasti.

Samaan aikaan kävin kaverini Sallan kanssa hoitamassa meidän kaverin Jussin hevosia ja ratsasteltiin niillä. Minulla oli myös hoito poni nimeltä Remu. Päivät siis olivat melko hevostäyteisiä.
Myöhemmin sitten Remun vuokraaminen loppui ja alkoi joku teini vaihe.
Kävin silti tunneilla edelleen koska en saanut lopettaa ratsastusta. No ehkä parempi niin.
Minä ja Rose <3

Taisin olla jotakuinkin  16- vuotias, kun olin Valkeakoskella käymässä ja minulle sanottiin että "mummulassa" on hevosia. Niitähän sitten piti välittömästi päästä katsomaan ja ihmettelemään.
Oli talvi ja pimeää. Pellolle oli aurattu pieni hiittipätkän tapainen alue. Siinä kokeilin erästä ihanaa tammaa jonka kanssa elämä sitten alkoikin.Kyseessä oli Rose josta onkin kerrottu aikaisemmin. Muutin Valkeakoskelle 17 vuotiaana, kävin ammattikoulun täällä loppuun ja täällä ollaan edelleen.
Minä ja Paavo <3

Hevosharrastus on ja pysyy toki mussukat vaihtuvat melkoisella syötöllä, mutta luulempa että olen löytänyt sen oman Paavoni <3 enempää en tarvitse. Tässä vaiheessa olen ainakin sitä mieltä että kun tuon hevosen saan kesytettyä niin nautin siitä ihan itse <3 Siihen voi mennä tosin vielä vaikka 10 vuotta mutta otan sen riskin <3





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti